9.6.25

Maarif Modeli Değerlendirme

 

  1. Yeni modele hem öğrenciler hem öğretmenler için alışması zaman alacak bir model. Çünkü öğretmenin merkezde olduğu ve sunum yoluyla öğrenmenin olduğu bir modelden öğrenci merkezli bir modele bir anda geçilmesi pratik uygulamada öğretmen ve öğrenci için zorlayıcı olmuştur. Zamanla yerine taşlar yerine oturabilir..
  2. Her derste her öğrenci için istenen ürün dosyaları öğrencilerde çok sayıda ürün dosyası olmasına neden oluyor. Öğrencilerin tek dosyayı tüm dersler için kullanması istenebilir.
  3. Uygulamalarda karekod okutulup ulaşılan ürün değerlendirme anahtarlarının çıktısının alınması kısmında sıkıntı yaşanmakta çünkü çıktı alınacak kısımda yazdırma ve indirme işlemi yapılmakta. Bu site yazılımcıları tarafından aşılabilir bir sorundur.
  4. Karekod ile izlenecek videolar ebadan açılmakta bazen sorun yaşanmakta derste öğrenci telefonları olmadığı için öğrenciler bunu açamazlar.
  5. Her öğrenci için çıktı alınıp dağıtılması gereken öz değerlendirme formu gibi formların öğrenciye çıktı olarak çoğaltılıp verilmesi bir külfet oluşturmakta.
  6. Programın pratikte nasıl işleyeceği ile ilgili herhangi özet bir videoların basit anlatımların bulunmaması nedeniyle pratik uygulamalarda sıkıntı yaşanmakta.

her ders için her öğrenim çıktısı için kısaca nasıl uygulanacağı konusunda kısa videolar verilebilir.

 

  1. Ölçme ve değerlendirmenin karışık olması ve anlaşılamaması. Bir çok değerlendirme anahtarı olmasına rağmen bunların pratikte nasıl kullanılacağı anlaşılmamıştır. Bunları nasıl değerlendireceği zordur. Üstelik öğretmen içinde ileriki yıllar da ders dışı çok zaman ayırması gereken bir süreç gibi gözükmekte.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder